Contractia musculara

Contractia musculara apare ca rezultat al impulsurilor nervoase descarcate din neuronii motori ai muschiului respectiv. In fiziologie, contractia muscular nu inseamna obligatoriu si scurtarea muschiului respective, ci producerea unei tensiuni interne mai mult sau ma putin crescute, care, in anumite conditii, se insoteste si de scurtarea muschiului. De accea, contractia musculara poate fi de doua tipuri: contractie izotonica, in care muschiul se scurteaza si contractia izometrica in care se modifica doar starea de tensiune a muschiului.

Exista 6 principii care permit optimizarea lucrului in musculatie:

  • Specificitatea- trebuiesc intrebuintate exercitii specifice pentru a obtine obiective specific,
  • Supraincarcarea- trebuie sa se modifice incontinuu, prin supraincarcare, nivelul de stress la nivelul muschiului; efortul neobisnuit si repetat, asigura continuu aceasta stare ,,traumatizanta’’,
  • Recuperarea- pentru a recupera micile traumatisme si a-si dezvolta capacitatile organismului are nevoie de odihna ce trebuie bine contabilizata,
  • Progresul- nivelul de stress psihologic trebuie adaptat prin reglarea duratei, a intensitatii si a frecventei eforturilor,
  • Individualizarea- fiecare este unic, cele mai multe dintre programe sunt personalizate,
  • Continuitatea- daca antrenamentul este interrupt, performantele si volumul muscular, scad.

Invatarea exercitiilor de musculatie:

  • Fiecare exercitiu de musculatie este foarte précis,
  • Trebuie invatat si retinut,
  • Trebuie respectata tehnica de exercutie a miscarii,
  • Trebuie insusite tehnicile de respiratie: inspiratie, blocare-expiratie.